Hello Mindenki!
A mai írásomban az év játéka díjra jelölt Everdell (1-4 játékos, 40-80 perc) egyszemélyes verzióját fogom bemutatni. Varjúhájjal, a vén, zsörtölődő patkánnyal és csapatával fogunk a solo módban összecsapni. Három nehézségi szinten próbálhatjuk meg Örökvölgyet megszabadítani tőle. Először válaszunk neki egy játékosszínt (legjobb a fekete) és a játékot 2 játékos számára készítsük elő. Te 5 lappal indulsz, Varjúháj nullával. Ő az egyik munkását a bal felső erdei tisztásra helyezi, elfoglalva azt előled. Másik munkása pedig a 3 faágas folyópartra kerül. A játék innentől az ismert szabályok szerint működik, kivéve, hogy bármikor, amikor kártyát játszol ki, ellenfeled is ezt teszi. Ha Nagymezőről teszed ezt, akkor azt utána töltsd fel. A D8-cal kell dobnod majd, hogy megtudd, Varjúháj a Nagymező melyik kártyáját építheti meg. A kártyák színe és tulajdonsága nem érdekes. Fontos, hogy ellenőrizd, melyik színből van neki elég a színhez tartozó esemény teljesítéséhez. Tedd az eseményt a városába. Az új munkását Nagymező 1-es számú kártyájára. A nyárit a 2-esre, az őszit a 3-asra és a 4-esre. Így gyakorlatilag a játék végére a munkásai elfoglalják Nagymező felső sorát. Te nem játszhatod ki az ily módon lefoglalt kártyákat, ő viszont igen. Ne feledkezz meg az erdei tisztáson lévő munkásáról sem, azt az óramutató járásával ellentétes irányban haladva tedd a következő tisztásra. Amikor felkészülsz a tavaszra, Varjúháj munkását a 3 faág helyszínről a 2 gyantát adó helyszínre tedd át. Nyár elején pedig a kavicsos helyszínre rakd majd át. Ősz elején pedig az 1 bogyót és 1 kártyát adó helyszínre mozgasd. Illetve ekkor (ősszel) az erdei tisztáson lévő munkását tedd a 3 pontos utazásra. A játék végén Varjúháj a következők szerint kapja a pontjait: 2 pont minden kártyája után a városban (a lila kártyák után 3 pontot kap), 3 pont minden alap esemény után, szintén 3 pont minden olyan különleges esemény után, amit nem te szereztél meg, 3 pont az utazáson álló munkása után, illetve a pontjelző korongok utáni pontok, amiket tőled „kapott”. Ez a könnyű fokozat, ezen kívül még van egy közepes és egy nehéz fokozata a solo módnak. Azt javaslom, először a könnyű fokozattal kezd, bár ott sem lesz könnyű nyerned. De ha sikerül, jöhet a következő szint. J
Az Arnak elveszett romjai (1-4 játékos, 30-120 perc) egy manapság nagyon népszerű társasjáték, nem véletlenül! Számos díjra jelölték, köztük az Év gémerjátéka és a Legjobb egyszemélyes játék kategóriákban. Nézzük, hogyan is kell egyedül játszani az Arnakot? A táblát két főre készítsd elő. A halomba két lapkát tegyél. Saját tábládat s szokásos módon készítsd elő. Mivel „ellenfeled” kezd, így te egy érmével és egy iránytűvel kezdesz. Ellenfelednek készíts elő egy játékostáblát és a szürke sarkos felét használd. Ő csak egy kutatásjelzőt fog használni. Viszont nagyítóját helyezd az egyik kezdőhelyre, kutatásjelzőid mellé. Ellenfeled 10 akciólapkával kezd. Ebből öt 1-1 régészakció lapka, öt pedig vagy zöld, vagy piros akciólapka. Döntsd el, melyik. (a zöld könnyebb, mint a piros) Ezután képpel lefelé fordítva keverd össze ellenfeled akciólapkáit és már kész is a setup. Ellenfeled kezd, felfordítod a felső akciólapkáját és végrehajtod a rajta szereplő akciót. Ha nem tudod, akkor ellenfeled nem csinál semmit. Ellenfeled addig nem passzolhat, amíg mind a 10 akcióját ki nem játszotta, függetlenül attól, hogy te már kipasszoltál. Fontos, hogy ellenfeled expedíciója nem kap, és nem költ erőforrásjelzőket. Ellenfeled majd igyekszik megakadályozni, hogy erőforrásjelzőkhöz juss. Mindig egy magasabban lévő helyszínt fog majd előnyben részesíteni egy alacsonyabbal szemben. Azonos sorban lévőknél pedig valamelyik szélsőt. Amikor ellenfeled helyszínt fedez fel, és több lehetőség is van, akkor szűkíts egy sorra, mindig alsót részesíts előnyben és valamelyik szélsőt válaszd. Az újonnan felfedezett helyszínre pedig helyezz helyszínlapkát. Kutatás során, ahogy haladsz előre ellenfeleddel, ha választanod kell, megint csak bal vagy jobb szélsőt válasz. Ha ellenfeled eléri az Elveszett Templomot, adj neki egy 6 pontos lapkát. A készlettábla legmagasabb halmából vedd el a felső segédet. Ha olyan helyszínre ér ellenfeled, amit egy Őrző véd, akkor helyezd azt riválisod táblájára. Eszköz vásárlás esetén (ha a zölddel játszol) ellenfeled elveszíti a legkisebb pontértékű eszközét. (piros változatban a legmagasabbat) Az ereklyevásárlás ugyanúgy működik, mint az eszközvásárlás. A kör végén ellenfeled összes régészét tedd vissza a táblájukra. Ne feledd, minden kört ellenfeled kezd! A pontozás a következőképpen történik: ellenfeled pontokat kap a nagyítója pozíciója után, a templomlapkákért, a legyőzött őrzőkért és a megvásárolt kártyákért. A képpel felfelé lévő, egyedi bálványokért 3 pontot kap, de a -1-es helyeken lévőkért csak 2-t. Te a szokásos módon pontozod magad. A végén a több ponttal rendelkező játékos győz. Fontos megjegyeznem, hogy nem írtam le mindent aprólékosan az előzőekben, tehát a szabálykönyvet mindenképpen nézd át, mielőtt belekezdenél az egyszemélyes játékba. Viszont csak akkor játssz így, ha már van néhány többszemélyes játék benned. :)
Sorozatom itt véget ér, köszönöm, ha kitartottál és végig olvastad! Természetesen a listát még hosszasan lehetne sorolni (szerencsére). Ha játszottál már egyszemélyes játékot valamelyik társasjátékkal, megköszönöm, ha megosztod velem és az olvasókkal a véleményed!
A következő fejezetben a kooperatív játékokat fogom körbejárni. Megköszönöm, ha akkor is velem tartasz és megosztod majd az olvasókkal és velem a véleményed!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.